w Młodzieżowym Domu Kultury w Mrągowie
Uchwalono na podstawie art. 85 ustawy z 14 grudnia 2016 r. - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017 poz.59).
§ 1.Postanowienia ogólne
-
W Młodzieżowym Domu Kultury działa Samorząd Uczestników, dalej zwany "Samorządem".
-
Samorząd tworzą wszyscy uczestnicy zajęć w placówce.
-
Samorząd powinien tak organizować swoją działalność na terenie placówki, aby uczestnicy znali jego plan i mogli aktywnie uczestniczyć w jego realizacji.
-
Postanowienia Regulaminu Uczestników nie mogą być sprzeczne ze Statutem Młodzieżowego Domu Kultury.
-
Działania Samorządu Uczestników określają następujące zasady: powszechność współrządzenia, demokratyczne reprezentowanie ogółu, autonomia, jawność funkcjonowania.
-
Opiekun Samorządu Uczestników czuwa nad całokształtem prac Samorządu.
-
Dokumentami potwierdzającymi działalność Samorządu Uczestników są: Regulamin Samorządu, roczne sprawozdanie z działalności, zeszyt protokołów.
-
Samorząd może przedstawiać: Radzie Rodziców, Radzie Pedagogicznej lub Dyrektorowi wnioski i opinie we wszystkich sprawach placówki, a w szczególności dotyczących prawa uczestników do:
-
Zapoznawania się z programami zajęć oraz z ich treściami, celem i stawianymi wymaganiami.
-
Współorganizowania oraz udziału w imprezach masowych placówki.
-
Organizacji życia placówki, stwarzającego możliwość rozwijania i zaspokajania własnych zainteresowań.
-
Współorganizowania działalności kulturalnej, społecznej i charytatywnej oraz sportowo- turystycznej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi placówki.
-
Zatwierdzenia nominacji nauczyciela pełniącego rolę opiekuna Samorządu.
-
Wyrażania opinii w sprawie nagród i kar wobec uczestników, przewidzianych w Statucie Placówki.
§2. Struktura Samorządu Uczestników
-
Organami Samorządu są:
-
Rada wolontariatu, powołana w ramach Samorządu uczestników: koordynator, członkowie
-
Rada samorządu uczestników w składzie: przewodniczący, zastępca przewodniczącego, sekretarz, członkowie.
-
Kompetencje Przewodniczącego Rady Samorządu:
-
Reprezentuje Samorząd wobec Rady Rodziców i Rady Pedagogicznej.
-
Kieruje pracą Samorządu.
-
Organizuje współpracę Samorządu z Radą Pedagogiczną
-
Reprezentuje placówkę na zewnątrz jako przedstawiciel młodzieży.
-
Kontroluje prawidłowość działania organów Samorządu.
-
Zwołuje i przewodniczy posiedzeniom Rady Samorządu Uczestników.
-
Kompetencje Rady Samorządu Uczestników:
-
Zwołuje zebrania Samorządu.
-
Opracowuje i przedstawia projekt programu prac Samorządu Uczestników Dyrektorowi i Radzie Pedagogicznej placówki.
-
Jest wyrazicielem woli uczniów wobec Dyrektora placówki i Rady Pedagogicznej.
-
Kompetencje zastępcy Przewodniczącego:
-
Jest współodpowiedzialny za realizację zadań nałożonych na Przewodniczącego Samorządu Uczestników
-
W razie nieobecności Przewodniczącego przejmuje jego kompetencje.
-
Wspomaga Przewodniczącego we wszystkich jego zadaniach wynikających z jego funkcji.
-
Kompetencje sekretarza to prowadzenie zeszytu protokołów zebrań
-
Samorząd ze swojego składu wyłania Radę Wolontariatu, następnie koordynatora i członków.
-
Rada wolontariatu może stanowić narzędzie do koordynacji zadań z zakresu wolontariatu, przez m.in.: diagnozowania potrzeb społecznych w środowisku lub otoczeniu placówki, opiniowania oferty działań i decydowania o konkretnych działaniach do realizacji.
§3. Tryb przeprowadzenia wyborów
-
W wyborach do samorządu uczestników bierze ogół uczestników poprzez wyłonienie przedstawicieli z poszczególnych pracowni
-
Przewodniczący wybierany jest większością liczbą głosów przez ogół uczestników w glosowaniu tajnym, równym i powszechnym spośród zaproponowanych kandydatów
-
Wybory odbywają się co roku i mają charakter uzupełniający
-
Wybory są prowadzone pod nadzorem nauczyciela pełniącego obowiązki opiekuna samorządu
§4. Opiekun Samorządu uczestników
-
Opiekuna samorządu uczestników pełni funkcję doradczą samorządu
-
Opiekun samorządu uczestników uzyskuje status stałego obserwatora obrad i koordynatora działalności samorządu
-
Kadencja opiekuna samorządu uczestników trwa rok.
§4. Przepisy końcowe
-
Młodzież występująca w obronie praw innych uczestników nie może być z tego powodu negatywnie oceniana przez nauczycieli.
-
Regulamin Samorządu Uczestników jest uchwalany w głosowaniu jawnym podczas zebrania Samorządu Uczestników z przedstawicielami poszczególnych kół zainteresowań.
-
Wszystkie decyzje samorządu podejmuje się większością głosów w obecności co najmniej połowy jej składu
-
Decyzje podjęte przez samorząd uczestników musza być zatwierdzane przez dyrektora placówki
Regulamin został uchwalany przez ogół uczestników w głosowaniu równym i powszechnym
Skład Rada wolontariatu:
koordynator- Martyna Gnoza, Weronika Borawska
członkowie: Michalina Janecka, Marcel Murach, Klaudia Świąć, Malwina Patejuk
PLAN DZIAŁAŃ RADY WOLONTARIATU I WSZYSTKCH WOLONTARIUSZY W ROKU SZKOLNYM 2021//2022:
- pomoc przy organziacji Wojewódzkiego Festiwalu Pieśni Patriotycznej
-Mikołajkowa zbiórka ‘Być dla innych”- imiennych paczek dla dzieci z DPS
- pomoc w przygotowaniach i organizacji integracyjnego balu karnawałowego ,jeśli będzie taka możliwość
- Wolontariat "Być dla innych": marzec 2022: przygotowania i organizacja integracyjnej akcji charytatywnej "Być dla innych" na rzecz dzieci niepełnosprawnych
Informacje o plikach cookie
Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.